גוד מורנינג סאנשיין – 6 הרגלי בוקר שכדאי לך לאמץ

בוקר הוא דבר קשה.

אני יודעת שיש כאלה שעפות עליו ורק מחכות שיגיע, אני בדיפולט חברה מאוד טובה של השינה.

הרגע בו אני מבינה שהבוקר הגיע, או יותר נכון שעומר, בן ה-9 חודשים מודיע לי שהבוקר הגיע, הוא קשוח עבורי.

עם השנים הבנתי מה גורם לי להתגלגל החוצה מהמיטה:

1. מעבר על הלו״ז של אותו יום

זהו שלב שאני בכלל מבצעת לילה לפני, אבל תודעתית, העובדה שהלו״ז שלי לאותו יום מסודר ואני לא צריכה להשקיע עוד זמן בחשיבה מקל עלי מאוד את הקימה. ערב לפני אני פותחת את מחברת הטו דו ליסט / כותבת על לוח מחיק / עוברת ביומן גוגל על הלו״ז שלי למחר ומלטשת.

2. תכנון ארוחות

מאוד מעסיק אותי במהלך היום מה אני אוכל, מתי ואם יש מצרכים בנמצא. הרבה פעמים בגלל עומס בעבודה אני גם בכלל לא מספיקה לאכול במשך שעות רבות. אחרי המון שנים של דיאטות, תזונה נכונה, בריאה, דיטוקסים ושאר ירקות, הבנתי חד משמעית – תכנון מראש זה כל הסיפור. ברגע שאני מתכננת ערב לפני מה אוכל ומכינה/יודעת שיש את כל המצרכים בשלוף – אני קמה עם מחשבה מציקה אחת פחות בראש.

3. שיר בוקר

אין דבר יותר כיף, מעורר ומעלה חיוך מאשר שיר על הבוקר. יש כאלה שזה מעלה להן את הסעיף 🙂 אבל לרב זה עובד כמו קסם וממלא את הבוקר באנרגיה טובה. בזמן האחרון אני מתעוררת עם השיר הזה. תוסיפי לזה פתיחה של כל החלונות בבית והכנסת ערמות של אור ואת על זה.

4. טיימר למניעת התפזרות

בבוקר יש המון משימות קטנות שבקלות יכולות להימרח, כדי לדאוג שזה לא יקרה, בבקרים שאני מזהה התפזרות כללית, אני מפעילה טיימר עבור משימות מסוימות. למשל – 10 דקות לצחצוח שיניים, הכנת קפה, מים עם לימון, לחם לתנור. אופציה נוספת אהובה עלי היא תיחום באמצעות שיר 🙂 – בוחרת 2 שירים (כ-7 דקות) שסופם = הדד ליין לסידור המיטה והפעלת מכונת כביסה.

5. תיחום משימות בוקר 

במקום להתעלם ממשימות שעוד יצוצו בהמשך היום, או יציקו לך מחשבתית במהלכו, תפני להן שעה בלו״ז. קחי החלטה שיש לך קוביית זמן של שעה בבוקר שמוקדשת כולה להתארגנות, מעבר על הלו״ז, כלים, כביסה, ארוחת בוקר ומקלחת. זה יגרום ליום להתחיל נקי ומסודר מחשבתית ופיזית.

6. טלפון על שקט / התעלמות מהתראות 

חיבור לפייסבוק, אינסטגרם ולוואטסטפ עוד לפני שקמתי מהמיטה,היה מנת חלקי זמן לא קצר. תודה לאל התקופה הזו עברה ורק שזה עבר, הבנתי כמה נורא ההרגל הזה היה עבורי. היום אני משתדלת בסיום שעת ההתארגנות שלי להקדיש לזה כמה דקות מרוכזות, אבל עושה קאט מאוד ברור חזרה למציאות. זכרי – הפיד הוא אינסופי והיום הוא קצר!

  • מאממת,
    האתר יפיפה
    משהו קטנצ׳יק (שלי בלבד…) משהו לספונטניות? יש מצב? יש מקום?

    • תודה חיה 🙂
      תמיד יש מקום לספונטניות!
      אני בעד לתכנן הכל ובמידה ודברים שלא בתכנון צצים (כאלה ששווים את שבירת הלו״ז!) פשוט לזרום איתם.

Comments are closed.