למה לא עכשיו? כנסי. קראי. קומי. תעשי.

בתור אחת שכל הוויתה מבוססת על קפה קר וניהול רשימות, זה ועוד דבר או שניים, נוצר מצב לא נעים בו הרשימות החלו מנהלות אותי.

אני לא לבד. בסמטאות בברצלונה מצאתי ספר שלם שמדבר על המחלה.

חוברת עבה שכולה מוקדשת לרשימות – רשימת הרכישות הכי טובות שלי, ההרגלים שאני רוצה להיפטר מהם, האנשים שאני הכי אוהבת, דברים שאני רוצה לעשות עד שאמות וזה נמשך ונמשך.

ידעתי שאם אני קונה אותה, חיי יוקדשו מעתה למילוי הרשימות הללו. לקחתי צעד אחורה ולאט לאט התרחקתי עד יציאה מהחנות.

לא נרשמו נפגעים.

IMG_7884

בזמן האחרון נשאבתי ממש לעולם הרשימות – רשימה של תודה בסוף יום, ניהול יומן אוכל, רשימה לשנה החדשה, רשימת סופר שוק וכזו של דברים שחייבים להתבצע השבוע ועוד ועוד, מרב כל אלה שכחתי שרשימות ממקדות ומניעות לעשייה אך הן אינן העשייה עצמה!

והרי אני שונאת אנשים שמלרלרים עצמם למוות, אז איך הפכתי לכזאת?!

מאותו רגע הפסקתי לערום רשימות והתחלתי לשאול, על כל מחשבה או רעיון שקפץ בראשי“למה לא עכשיו?” 

כמו שאמר מורנו ורבנו “טונה”  –

“… אחת מחכה לדוור

אחד לתוספת שכר

ואני מחכה שהשחר יכה

ודברים יסתדרו כבר לבד

סיבות, תירוצים, נימוקים

וכולם מחכים מחכים

ורק הזמן לא מחכה לאף אחד…

אחרי המבחן, בסוף הסמסטר

אחרי התיכון, הגיוס, הסילבסטר

אחרי הטיול, בסוף המבול

אחרי שיגיעו תשובות מהטסטר

נצא מהמינוס, נחצה את הנילוס

קודם אמצא לי דירה במרכז

אחרי שאוריד במשקל, הדו״ח יבוטל

אמצא עבודה ואז…״

הגיעו רשימות עד נפש!

אני בן אדם של עשייה, לא אוהבת לחכות ל-X בכדי לעשות Y, אבל לפעמים קורה שיש לי רעיון ובמקום פשוט לקדם אותו, אני בונה תוכניות, מהנדסת רשימות מגבשת אסטרטגיות, כאילו הייתה כלכלת ישראל כולה מונחת על כתפיי.

העולם הפך פשוט ונגיש יותר ואני לא אומרת שצריך להפחית בחשיבות המוצר הסופי, אבל אין צורך לדבר אותו עד התמוססות הרעיון והחשק, אפשר פשוט לגשת לעבודה ולהתגלגל (בפתיחת מסעדה נגיד, פחות הייתי עוקבת אחרי המשפט האחרון…).

אחת היזמויות שהיו בראשי כבר כבר כמה שנים הן מחברות עשייה ודפי טו דו ליסט מדויקים ותמיד עלו לי 1,254 סיבות למה לא עכשיו – צריך חנות, מי יעשה גרפיקה, איך אני אמתג את זה, איפה אני אחלק, מי ירצה כזה, מתי הכי חכם להשיק, לא עכשיו, אולי בחגים, בחגים יש עומס, פסח זמן מעולה, מה? זה רק עוד 8 חודשים, נחכה. אולי אעשה סקר בינלאומי מה אנשים הכי אוהבים במחברת המשימות שלהם, ועל מה היו מוותרים, אולי אעשה קבוצת מיקוד, אחלק לאנשים…

מזל טוב.

מצאו לי נפט בראש.

שחררתי, ושאלתי את עצמי – “באמת למה לא עכשיו?!”

באותו רגע קמתי. ועשיתי.

התוצאה – מחברת TO DO LIST שתסדר לכן את השבוע רוצה אחת?

מוזמנת ללחוץ ממש כאן ולרכוש לך מחברת מפנקת! אמנם לא עשיתי בסוף מחקר חוצה יבשות, אבל תסמכי עלי שהוותק שלי בביצת דפי המשימות – עשה את שלו.

המחברת מספיקה ל-3 חודשים (רבעון) והיא מורכבת מעמוד אחד שמוקדש ל”מטרת על” אותה תרצו לקדם בשלושת החודשים הקרובים + 2 עמודים בתחילת כל שבוע לכתיבת שלל המשימות השבועיות + 7 עמודי TO DO LIST לשימוש יום יומי צבעוניים ומשמחים!

רגע של נוסטלגיה – במשרד של אבא שלי היו דפים קטנים עם שורות ובכותרת היה כתוב בירוק גועל “מה עלי לעשות היום?” – זה היה המשחק האהוב עלי בכיתה ב’. נשבעת. *