מזל טוב! נולד לי פלאנר

כשהחלונית במקל חשפה 2 פסים ברורים, פרט לקפיצות בדירת הסטודיו שלנו בתל אביב, הליכה מצד לצד, בכי בלתי נשלט, צחוק בלתי נשלט, נשיקות, חיבוקים, מילמולים, חששות, פחדים, סלפי צעיר מלא תקווה ותהייה והתרגשות, פרט לכל אלה הייתה גם רשימה.

IMG-2948

לי זה לא היה נראה מוזר, גם לא לאופיר שהכיר אותי אז 6 שנים מלאות ברשימות, הוא יודע שהן המרגיע הרשמי שלי, עושות לי סדר כשכל העולם מסתובב במהירות שיא.

רשימה בעצם אוספת את בליל המחשבות שקופצות לראשנו, מנציחה אותן על הדף ועושה בהן סדר, שניה לפני שמבטנו נתקל באחד מאלפי הגירויים שקיימים בחלל והן בורחות ללא שוב. כשאנחנו רוצות לארגן חתונה ולא יודעות מאיפה להתחיל, כשאנחנו בהריון והר של משימות ומילון עצות מגיחות מכל פינה, או כשאנחנו מחליטות לפתוח עסק וזה נראה כמו משימה שלא תיגמר לעולם.

ובחזרה לאירוע השקת העובר (צר עולמי כעולם מפיקה) – ״רגע! בוא נעשה רשימה של מה אנחנו רוצים להספיק עד הלידה ורשימה של מה מצבנו מבחינה כלכלית, לימודים, שאיפות, עתיד״ אמרתי לאופיר עם עיניים פעורות אחרי שהסדרנו רשימה. אממ נשימה.

את הרשימה שנכתבה באותו ערב – במחברת של בת הים הקטנה, בגב של רשימה אחרת ״מה אני רוצה שיקרה השנה – 28״ – אני לא אציג פה. אני אמנם פומבית, אבל אני חיה עם שבלול, שגם חייו נוטרו ונותחו ברשימה זו. אבל אין ספק שהיא עשתה את שלה. כמובן שמלא (!) סימני שאלה נותרו, אך שקט פנימי של הבנה, או שליטה – כמו שכל ניתוח פסיכולוגי בשקל יוכל לאבחן – החל להתפשט לי בגוף.

אני על זה.

FullSizeRender

אותה רשימה מדוברת, בחיבור לאלפי רשימות אחרות שיצרתי במהלך חיי בשלל תחומים, בנוסף לשבע שנות הניסיון שלי כמפיקה, גרמו לי להפוך למקצוענית על חלל בירידה לפרטים הקטנים.

המטרות, היעדים והחלומות שלנו גדולים כקטנים, נמצאים בעיני רוחינו גבוה, רחוק, במקום בלתי מושג.

היכולת שלי היא להגיע עם סולם גבוה ופטיש מיוחד, כזה שמפרק כל יעד לחתיכות קטנות ומוריד אותן ארצה, מה שהופך אותן להיות בהישג יד. כעת כל שנותר הוא רק לחבר את החתיכות והכל הופך אפשרי.

בין אם המטרה שלך היא לפתוח עסק, או להפיק חתונה ובין אם מדובר ברצון להצליח לשתות 8 כוסות מים ביום, או לסיים פעם אחת לסדר ולנקות את הבית. כולו. אני שם, עם הפטיש שלי – כדי לפרק לך אותה לחתיכות קטנות יותר, שאיתן כבר תוכלי להתמודד לבד.

ביצוע משימות הוא החלק הפשוט. להבין שבינינו ובין הגעה אל היעד סך הכל עומדות כמה משימות ובאיזה משימות מדובר – פה נמצא הקושי הפסיכולוגי והממשי של רובנו.

2b327817-f32c-4b24-a5e4-17783d312320

אז יצרתי פלאנרים ממוקדי מטרה.

מה זה פלאנר?? מהמילה PLAN – תכנון. מחברת/אוגדן/ארגונית בה מתכננים דברים.

תכנון הוא פעולה קוגנטיבית מודעת שהאדם מבצע כדי להתכונן לקראת אירועים עתידיים או לצורך השגת מטרה. תכנון יעיל יכול לסייע לאדם להימנע משגיאות…״ (ויקיפדיה)

מטרת הפלאנרים ללוות, ליעל ולפשט תהליכים שונים בחיים (חתונה, הריון, עסק) עד הגעה ליעד.

איך הפלאנר עושה את זה? 

בתוך מחברת סליל מהממת (שאין סיכוי שתוציאי מהתיק בלי שיחמיאו לך עליה!) מחכה לך –

מידע איכותי, טיפים, טבלאות ורשימות למילוי, ממש כמו חוברת עבודה/מדריכה/מפיקה צמודה בכיס, וכמובן מדבקות תואמות לתוכן הפלאנר.

הפלאנרים נמצאים כעת בשלב הגרפיקה ואני לא יכולה לחכות כבר לרגע בו הם יצאו לאוויר העולם, הרגע בו כל אחת תוכל להסתובב עם מפיקה אישית צמודה!

cover_5