דברו אלי בפתקים – שיטה אפקטיבית לניהול משימות

אני מאמינה הדוקה בדינמיות, שינויים, רענונים, לא להישאר במקום, לא אוהבת יציבות יתר 🙂

חלק מהסיבה שבגללה אני עצמאית – פרט לזה שאני בת לאבא עצמאי ואחות עצמאית – היא העובדה שאני אוהבת לתכנן לעצמי את הלו״ז ולקחת פרויקטים קצרים, באופן יחסי, לא יותר מכמה חודשים, לשנות ולגוון. משהו שבתור שכירה היה לי קשה לעשות.

אני זוכרת את תחושת המועקה הקשה שנוצרה לי כשלא הצלחתי אפילו לקבוע שיעור פילאטיס מראש, כי לא ידעתי מתי יצטרכו אותי בעבודה ואיפה (עולם ההפקות הוא לא בדיוק 09:00 עד 17:00). דרך אגב – זו הייתה גם העבודה האחרונה שעשיתי בתור שכירה – הרגשתי שאני חייבת להחזיר לידי את השליטה בלו״ז.

להפוך חפירה רצינית לקצרה – כשהלו״ז בידיים שלך יש מיליון מקומות ליפול בהם וערמת מכשולים, פיתויים והסחות דעת ובתור עצמאית ובתור עצמי 🙂 אני אוהבת מידי פעם לרפרש את שיטת העבודה שלי בכל הנוגע למשימות. הרבה זמן באותה הדרך גורמת למוח שלי לנמנם.

הדרך שלי, נכון לשעת כתיבת פוסט זה 🙂 היא – פתקים!

פוסט איט הם חברים טובים, ותיקים ותמיד כדאי שיהיו לידך כמה כאלה, בכמה צבעים אם אפשר.

איך תיצרי לך רשימת מטלות ברורה, ממקדת ומחולקת לפי נושאים וחשיבות?

רכשי פתקיות

נדבקות במספר צבעים. עדיף כמה חבילות, נגמר מהר.

רכזי רשימת מטלות

כללית בדף נפרד – מחולקות לפי – משימות בית / עסק / אישיות.

שלפי את המשימות החשובות

בכל ערב (אפשר גם בבוקר, אבל ממש ממליצה בערב, עושה שינוי עצום בפתיחה של היום ובמיקוד) קחי לך כמה דקות ודוגי את המשימות החשובות באופן ריאלי. לא יותר מ-2-3 משימות חשובות (אבנים גדולות, פירטתי על כך בפוסט הקודם) ועוד 4-8 משימות קטנות (תלוי בזמן ההשקעה שהמשימה דורשת כמובן). משימה = פעולה קצרה יחסית. לדוגמא: לבנות אתר – לא משימה. לנסח עמוד אודות לאתר – משימה! 🙂

כתבי את המשימות על הפתקים

את משימות העסק כתבי על פתקיות בצבע אחד, משימות בית בצבע שני ומשימות אישיות בצבע שלישי. אני מכניסה גם ארוחות ושתיה בצבע נוסף.

הדביקי את הפתקיות בסדר הרצוי

במקום בו את יכולה לראות אותן באופן תמידי במהלך היום – זה יכול להיות על הקיר מולך, על לוח שעם/מחיק, או כל משטח אחר. אם מדובר ביום שהוא מחוץ לבית, אפשר להדביק אותן בכריכה הפנימית של המחברת.  

אופציה אחת – לפי הסדר בו אתן מתכוונות לבצע אותן

אופציה שניה – לפי צבעים = נושא (עסק, בית, אישי) וכך תקבלי הפרדה ברורה

נסי להימנע כמה שניתן מהסחות דעת ומשימות נוספות

שנכנסות תוך כדי תנועה, או השאירי אותן לזמן הכנת ארוחת הצהריים/זמן הכנת הקפה (וואטסאפים, פייסבוק, מענה לשיחות שלא נענו). שיטות סופר מצליחות שדיי שינו את חיי (בלי להגזים בכלל) אודות מיקוד במשימה אחת, תוכלי למצוא בפוסט בלינק הזה.

אני אוהבת לצלם מידי פעם את הבורד שיצרתי ולזרוק לפח כל פתק, כשהמשימה הכתובה בו בוצעה. (כמעט) שווה ערך לתחושה המדהימה של סימון וי / מרקור / סימון קו על משימה שבוצעה במחברת משימות.

אם יש לך דרך יצירתית נוספת לניהול המשימות, או שימוש יצירתי אחר ב- Sticky notes ספרי לי פה בתגובות.