וויש ליסט *חינמי להורדה* למיקוד השנה החדשה

מה יותר כיף מלסיים שנה, להסתכל על ה- וויש ליסט, רשימת המשאלות, של השנה שחלפה ולראות שכמעט הכל קרה?!

אין משתווה לתחושת הסיפוק שאני חשה אל מול רשימת יעדים, משאלות ושאיפות שכתבתי לפני מספר חודשים, שכמעט כולה הושגה, או לפחות התקדמתי משמעותית אל עבר השלמתה.

זו איננה תחרות עם עצמי, אלא דיוק והתקרבות מתמדת אל עבר החיים שאני *באמת* רוצה.

קו דקיק, כמעט בלתי נראה, עובר בין החיים האלה שאני מציירת לעצמי כל תחילת שנה ובין אלה שאני נוטה להתבלבל ולחשוב לעיתים שאני רוצה עבורי (כי אמרו שמתאים לי ״וואי הכי מתאים לך לעשות רילוקיישן״, כי ראיתי אצל חברות ורציתי גם ״יווו איך בא לי להיות מדריכת צלילה בקו-טאו״ WTF?!?!), לכן חשוב מאוד לקחת רגע כל כמה חודשים ולעשות בדיקה שהרכבת נוסעת בנתיב הנכון לנו.

* בסוף הפוסט מחכה לך קובץ wish list חינמי להורדה, 4 דפים למילוי עצמי ובהם 3 שלבים למיקוד השנה החדשה *

תחילת שנה הינו זמן מצוין לחדד רצונות, ללטש שאיפות, יעדים ומטרות. אופפת את התקופה הזאת תחושה של נקיון, התחדשות, התחלה, רענון ו-חזרה לשגרה, אבל בעצם לא, אבל שניה כן, אבל בתכלס לא #אוקטוברחלוםשלישתבואכבר

כשהייתי קטנה הייתי כותבת את כל אלה בדף מחברת אקראי וכמה שנים מאוחר יותר השתדרגתי והשקעתי בכותרת יפה, חלוקה לקטגוריות ממורקרות וטבלאות ידניות וכעת – הגרסה המעוצבת! (מחכה גם לך למילוי עצמי בסוף הפוסט).

בשנים שאני באמת משקיעה, אני יוצרת לצד הרשימות – ויז׳ן בורד (Vision Board) = לוח שעם עליו חיתוכי משפטים ותמונות ממגזינים שונים שמשקפים באופן ויזואלי את הרשימה הכתובה שלי – מבט אחד בלוח הזה ביום ומיד סדר העדיפויות שלי לעשייה מתפקס. הכל על יצירת הוויז׳ן בורד המושלם בפוסט הקרוב.

כדי שהרצונות והשאיפות לא ישארו עמוק במגירה ויעלו אבק אני ממליצה לעבוד על פי השיטה הבאה – 

שלב א׳ – כתיבת רצף

לפנות זמן, לשים מוזיקה שעוזרת לראש ולמחשבות לרוץ חופשי, לדמיין בדיוק את הסיטואציה בה את רוצה להיות נוכחת לפרטי פרטים (ברמת צבע המצעים עליהם את מתעוררת בבוקר) ולכתוב אותה מבלי לחשוב. מבלי לחשבן לנכון לא נכון, הגיוני, אפשרי, פשוט כתבי איפה את נמצאת, מה את עושה, לובשת, אוכלת בעוד 4,6, או 12 חודשים מהיום. (הסבר מפורט יותר כולל דוגמא וטיפים – בקובץ להורדה ומילוי עצמי בסוף הפוסט)

שלב ב׳ – קביעת יעדים

אחרי שהצלחת לראות את היום, או הסיטואציה המדויקת בה את רוצה להיות – סנני מתוך כתיבת הרצף יעדים בקטגוריות שונות.

שלב ג׳ – פרקטיקה ויישום

איך אני מקדמת כל מטרה?

זה קצת קשוח לנסות לבצע כל כך הרבה משימות ולהגיע לכל כך הרבה יעדים בו זמנית, זה אפילו יכול להביא לתסכול.

המלצה שלי – לכתוב על כל מטרה משלב ב׳ – פעולה אחת קטנה, שאת יוזמת בחודשים הקרובים, כדי לקדם אותה. 

לדוגמא – אם בשלב ב׳ תחת ״משפחה״ כתבתי – שעומר יאכל כמו שצריך, דברים מזינים וישתה הרבה מים // בשלב ג׳ אכתוב – לשים תזכורת ביומן בכל מוצ״ש לעשות סופר, או – למצוא 2 מתכונים טובים שאני יכולה להכין בעצמי, או – לקנות לעומר בקבוק מים יפה ונוח.

דוגמא נוספת – אם בשלב ב׳ תחת ״בריאות״ כתבתי – לעשות פילאטיס פעמים בשבוע לפחות, או לרוץ // בשלב ג׳ אכתוב – לשלוח הודעה לבקשת פרטים ועלויות ל-3 אופציות – קבוצת ריצה, פילאטיס מכשירים ופילאטיס מזרן.

יהיו דברים שלא יעבדו, לא יזרמו ולא יעברו לשלב הבא, אבל יהיו גם המון נקודות שרק מעצם הפעולה הראשונית והקטנה הזו, שלא דורשת מאמץ של יותר מכמה דקות, יהפכו את השורה המבוקשת ב-וויש ליסט, למציאות מופלאה.

ספרי לי פה בתגובות על מטרה אחת שבחרת, משלל המטרות בוויש ליסט שלך ואיזה פעולה את מתכוונת לעשות כדי לקדם אותה.

לחצי כאן לקבל את הוויש ליסט החינמי שלך למייל 

Comments are closed.